آیا واقعا قرار است مسکن ارزان شود؟!

آیا واقعا قرار است مسکن ارزان شود؟!

نرخ آپارتمان در یکسال اخیر پرش غیر قابل پیش بینی داشت و همین موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای خانوار های ایرانی به خصوص مستاجران  شد.

اخبار های اقتصادی در زمینه مسکن و آپارتمان یکی از مهم ترین اولویت های هر خانواده ای است ،

کالا های مصرفی که متاسفانه در کشور ما به کالای تبادلی تبدیل شده و با توجه به بالا رفتن نرخ ارز در ایران، مسکن نیز گران شد.

کارشناسان با اشاره به کاهش 50 درصد معاملات در بازار مسکن در سال های جاری گفته اند حجم معاملات مسکن در سال 98 نسبت به سال قبل تا 50 درصد کم تر شده است و این در حالی است که در سال 97 هم با کاهش اندازه معاملات مسکن رو به رو بودیم.

مسولان در زمینه کم شدن عرضه در سال قبل گفته اند معاملات مسکن در سال قبل شگفت انگیز بوده و این فرایند در سال آتی هم ادامه داشته که این رکود سنگین به دلیل رشد غیر مرسوم نرخ مسکن بوده است، به علاوه کم شدم تولید هم باعث شده است تا در 6 سال قبل با کاهش 45 درصدی عرضه مسکن رو به رو شدیم.

امروزه بیش نرخ کسانی که در بازار خرید و فروش آپارتمان فعال هستند، خریداران و فروشندگان مصرفی نیستند، مصرف کنندکان واقعی قدرت خرید آپازتمان را ندارند  و به همین علت عده ای به سمت حاشیه نشینی و خانه های خالی حاشیه ای گیلان سوق پیدا کرده اند.

به نظر می رسد مسکن اینگونه شرایط رکودی خود را حفظ کند. مگر آنکه دولت هر چه سریع تر اخذ مالیات از خانه  های خالی را آغاز و از سوی دیگر نرخ زمین ارزان تر در اختیار مردم قرار دهد و با ارائه وام همراه سود کم را بالا برده تا با بالا رفتن عرضه مسکن نرخ ها کم تر می شود.

 


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۴/۲۶