نکاتی که هنگام خرید ملک باید توجه کنید

نکاتی که هنگام خرید ملک باید توجه کنید

محله مودنظر در هنگام بازدید از ملک:

یکی از مهم ترین قواعد برای خرید این است که  ببینیم ملک مورد نظر در چه محله ای واقع شده است. در ادامه به چندمورد مهم اشاره می نماییم.در نظر داشتن این موارد می تواند در انتخاب یک خرید هوشمندانه به شما کمک نماید.پس قبل از هر اقدامی  این متن را به دقت بخوانید:

1-کوچه: درهنگام بازدید به کوچه ای که ساختمان در آن واقع شده است توجه ویژه نمایید ممکن است برخی کوچه ها باریک می باشد وعبور و مرور دشوار است.این موضوع هنگام اسباب کشی اهمیت زیادی دارد.به علاوه برخی از کوچه ها بسیار پر رفت و آمد می باشد.اگه رستوران و یا ساختمان پزشکان در کوچه واقع شده باشد باید انتظار سرو صدا را داشته باشید.بنابراین توجه به کوچه نیز از موارد مهم خرید خانه است.

2-همسایه ها:داشتن همسایه های خوب نقش به سزایی در آرامش شمادر خانه دارد.حتی می توان گفت همسایه خوب ازمهم ترین موارد خرید خانه است.

3-دسترسی به وسایل حمل ونقل عمومی:دسترسی به ایستگاه تاکسی ،اتوبوس و مترو اهمیت بسیار زیادی دارد.این مسئله برای کسانی که از وسایل نقلیه  شخصی استفاده  مینمایند نیز ضرورت به سزایی دارد.زیرا کسانی که وسیله شخصی نیز دارند به هر دلیلی مجبور به استفاده از وسایل نقلیه عمومی می شوند.

وضعیت عمومی ساختمان:

4-ورودی ساختمان:عرض ورودی ساختمان حداقل باید 110 سانتی متر باشد.بهتراست درب ورودی دولنگه باشد تا یخچال ساید و یا کمدتان به راحتی از درب رد شود.درهنگام بازدید عرض راهروها را نیز در نظر بگیرید.

5-تعداد واحد ها در هر طبقه:تعدادطبقات و تعداد واحد ها درهر طبقه بسیارمهم است هرچه تعداد واحد ها کمتر باشد خرابی و سرو صدا در ساختمان کمتر است،همچنین فاصله واحدها از یکدیگر نیز مهم می باشد.

6-وضعیت ایمنی ساختمان:قبل ار خرید از ایمنی ساختمان مطمئن شوید هنگام بازدید ساختمان اطلاعات ساخت را از مالک جویا شوید در این مرحله اعتماد به مالک و بررسی ادعای او گزینه اصلی می باشد،


7-پارکینگ:از مهم ترین مسائلآپارتمان نشینی پارکینگ می باشد.از قید بودن پارکینگ در سند مطمئن گردید.مسقف بودن و یا فضای باز بودن پارکینگ به دلیل حفاظت ماشین شما از باران و آفتاب حائز اهمیت است.

نکات مربوط به داخلی ساختمان:

8-آشپزخانه:از آنجا که خانم های خانه دار زمان زیادی را در آشپزخانه صرف می کنند.نورگیر آشپزخانه حس بهتری را در هنگام کار به آنها القا می کند.درحین بازدید ازاتصالات مربوط به ماشین لباسشویی، سینک ظرفشویی، پکیچ و آبگرمکن بازدید نمایید تازمان نصب آن با مشکل مواجه نشوید.

9-نورگیر بودن خانه:تعداد پنجره در واحد نقش به سزایی در نورگیر خانه دارد،نور طبیعی درون خانه بسیار مفید می باشد،

10-کف پوش:جنس کف پوش استفاده شده در ملک مهم است زیرا هرکف پوشی روش شست و شو و مراقبت خاصی دارد. رنگ کف پوش در زیبایی خانه نقش زیادی را ایفا میکند،

11-دیوارپوش:رنگ، جنس وکیفیت دیوارپوش تاثیر زیادی دارد.در حال حاضر دیوارپوش های غیر قابل شستشو طرفدار زیادی ندارد زیرا مشکلات زیادی را برای صاحب خانه فراهم می کند.

امیدوارم با در نظر گرفتن موارد بالا بتوانید خانه ایده آل خود را انتخاب کنید

نویسنده:مشاورین املاک استادمعین


تاریخ خبر : ۱۳۹۸/۰۷/۳۰